Tuesday, February 23, 2010

pelanggan selalu betul?

baru tadi aku pegi makan kat kedai dekat2 ngan umah aku...tukar angin la...makan kat kedai yg tak selalu kiteorang makan atas idea member aku yg panjang hok kelate ni...maka kami pun duduk...hampir 10 minit, takde pekerja kedai tu pun yg nak amik order walaupun tanda2 amaran untuk terbalikkan meja makan sudah kelihatan...maka order la nasik goreng udang sebanyak 5 pinggan...dalam masa 20 minit berlalu, datang tukang masak berkata "alamak, nasi dah habis la....nak tukar order tak? yg ade kuew tiaw, mee ngan mihun"..maka kami pun order kuew tiaw goreng telur mata sebulat suara...
kami pun menanti dengan penuh sabar dan tenang...dalam masa 20minit juga, datang tukang masak ag sorang, berkata, "tadi tukar orderkan, kuew tiaw goreng telur mata kan? tak leh tukar order sebab order yg nasi goreng udang tadi, baru je g beli nasik putih..sat ag sampai naa...."
kadang rasa nak hentak gak pale tukang masak ni....sabar~
dalam masa 20minit lagi, datang tukang masak tadi berkata " udang sotong daging dah habis, so cemane? buat nasi goreng biasa je la..." maka kami pun akur...nasi goreng biasa pun, nasik gak...lapar dah ni...
dalam masa 20minit, maka makan kami pun sampai...nasi goreng biasa 5 pinggan untuk kami...maka lahapnya kami makan....
mengikut matematik, dari mula duduk kat kedai makan tadi, kami telah menunggu nasi goreng biasa tapi dalam masa 1 jam setengah....kalo ade wifi bole gak online....
dimana rasionalnya? nak mengamuk tak ley gak...negeri orang bukan negeri kiteorang....kang kalo bakar kedai pun takde gunanya gak...hahaha.....makan nasik lemak ag best....
so? CUSTOMER ALWAYS RIGHT? itu adalah propaganda kelab pengguna......

2 comments:

  1. MOKKK..
    itu kedai suda boley kasi roboh la...hahah.
    klu ak, ak oder byak2, pastu.agak2 dye dh nk siap bwat tu, cancel oder, pastu choww...hahahah

    ReplyDelete