Thursday, November 18, 2010

motor dan aku

so, aku nak bagitau tentang keobsesan aku terhadap moto ni....
keobsesan ku telah di kurniakan idea kepada moto burok HONDA EX5 High Power JGK7891
mula2 dapat moto ni memg barai...ayah aku amek dan antar bengkel untuk betulkan moto aku ni...
memg best la kalo ayah bg moto walaupun moto body lari...hahhaa..thanx byk2 ayah!!! sayang ayah!

first modification, aku overhaul moto ni pakai tangan aku dan shabat ku...
first..
-FAITO Racing Cam S4
-57mm iron racing block
- FAITO racing carbon engine bearing
- racing clutch spring
- spocket rear 30, front 16

memg sedap aku pakai barang ni...
malam minggu menjemput aku untuk race..
sedap memg sedap tapi ade 1 prob...
CARBURETOR STANDARD!!!
memg la tak ley makan moto yg pakai TS125 ngan Wave 125 carb..
aadoi...sampai la aku dapat pakai KIPS150...
first pakai memg sedap tapi memg macam sial gak angin..
tak sempat perform, grandshaft aku patah kat auto...
aku pn heran..ape local sebelum ni?
haha..kopak ag rm200...
so, sekarang moto aku standard balik...
zaman bersuka ria telah berakhir...

-moto ku yg burok

my mid term goal is HONDA CBR600RR
aku target tengah2 sebab moto ni mahal gak...
tahun 2005 model, harga cecah RM35k..
mane mampu aku kalo gaji buta rm1500
so, kene keje dulu baru dpat rase...


-moto idaman~
FYI,
aku sebenarnya takde lesen moto B2 ataupun B
aku memg koboi je kat mane2 bawak moto...
kalo ade lesen, tapi tak cekap wat pe..baru nampak polis dah gelabah langgar pokok..apecer..
aku relax je..polis nak saman, saman la...janji aku bawak moto tak macam SAMSENG JALANAN!
bawak cikaro berlagak bawak moto tunjuk lagak...kang kalo eksiden mati sorang2 takpe...
ni dengan awek2 tu mati..sape nak jawab? hahhaa

so aku masih setia dengan moto adikku..JLA1249...
moto ni memg aku sayang..
takkan usik walau satu nat pon...

-sayang moto ni...

No comments:

Post a Comment